Dlaczego powinieneś zainteresować się terminalami płatniczymi?

Polska Bezgotówkowa i terminale płatnicze

Poza kasami i drukarkami fiskalnymi istnieje jeszcze wiele innych technologii sprzedaży, które mogą wywrzeć istotny wpływ na jakość obsługi klientów i efektywność wykonywania obowiązków. Natomiast wśród tych urządzeń peryferyjnych są takie, które posiadają wyjątkowo uniwersalny charakter. A nawet więcej – sprawiają, że działalność gospodarcza idzie z duchem czasu, tropem pojawiających się, nowoczesnych rozwiązań. Przykład? Dostępne na rynku terminale płatnicze!

Terminale umożliwiające akceptację płatności elektronicznych stają się coraz powszechniejsze wśród przedsiębiorstw handlujących towarami lub świadczących usługi na rzecz klientów indywidualnych. I wszystko wskazuje na to, że tendencja ta będzie się utrzymywać. A oto kilka powodów, które pozwalają twierdzić, że jeśli Twoja firma nie posiada terminali płatniczych… to wkrótce może się to zmienić.

Jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej i do tego bezpiecznie

Zacznijmy od tego, że skoro popularność terminali płatniczych stopniowo rośnie, to znaczy, że muszą za nimi stać jakieś realnie korzystne rozwiązania. I tak w rzeczywistości jest. Dzięki tym urządzeniom klient nie musi posiadać przy sobie w danej chwili gotówki. Płatności elektroniczne niwelują też kwestie, które mogą wydłużyć zamknięcie transakcji (np. wydawanie reszty). Ta forma uiszczania kwoty należnej jest po prostu znacznie szybsza i wygodniejsza, z korzyścią zarówno dla przedsiębiorcy, jak i jego klientów. Jest także precyzyjna i co ważne – bezpieczna. Nie mówiąc już o tym, że w dzisiejszych terminalach płatniczych znajdziemy wiele interesujących opcji: doładowania GSM, przyjmowanie płatności za rachunki, sprzedaż kodów i wiele innych.

Nie masz terminala? Pomyśl o swojej konkurencji…

Nie chcesz, by urządzenie peryferyjne generowało dodatkowe koszty? Wychodzisz z założenia, że nie wszędzie są dostępne terminale płatnicze, zaś w Twojej firmie takie rozwiązanie jest raczej zbędne? W porządku, masz prawo tak uważać. Ostatecznie, kto lepiej od Ciebie zna Twój biznes? Jednak miej świadomość, że – w myśl tego, o czym była mowa w powyższym akapicie – wspomniane urządzenia posiadają dość uniwersalny charakter. Oznacza to, że sprawdzają się w przeróżnych branżach i działalnościach. Gdy weźmiemy jeszcze pod uwagę ogólne zmiany – fiskalne, technologiczne, konsumenckie – dojdziemy do prostego wniosku: klienci prędzej czy później będą się wręcz domagać akceptacji płatności elektronicznych. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja konkurencja myśli na podobnych zasadach. Innym przedsiębiorstwom po prostu kalkuluje się sytuacja, w której mimo dodatkowych kosztów utrzymania terminala płatniczego, dają nabywcom dostęp do wygodnych rozwiązań i tym samym zwiększają swoje obroty. W takim przypadku, bez opisywanego urządzenia peryferyjnego, zakup towarów lub skorzystanie z usług u Ciebie może stać się niejako „utrudnione”, co z kolei potrafi przełożyć się na spadek liczby klientów i straty.

Polska Bezgotówkowa dla małych i średnich biznesów

A skoro powiedzieliśmy już o kosztach utrzymania terminala płatniczego – co zapewne jest głównym powodem rezygnacji z tego rozwiązania wśród małych i średnich przedsiębiorstw – to warto też wspomnieć o pewnej nowej inicjatywie, zorganizowanej przy współudziale agentów rozliczeniowych, instytucji takich jak Visa czy Mastercard, a także Ministerstwa Rozwoju i Związku Banków Polskich. Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego Polska Bezgotówkowa – bo tak nazywa się ten projekt – dedykowany jest właśnie wspomnianym działalnościom, które dotąd nie korzystały z terminali płatniczych i spełniają odpowiednie kryteria. Umowa z agentem rozliczeniowym, biorącym udział w tym Programie, zaowocuje zwolnieniem ze standardowych kosztów zainstalowania i korzystania z terminala płatniczego przez okres 12 miesięcy (od podpisania dokumentu). Kryteria przystąpienia do tej akcji to m.in. nieposiadanie i niestosowanie terminali minimum przez ostatnie 12 miesięcy, posiadanie maksymalnie 5 placówek handlowych (przy czym na tych zasadach można otrzymać maksymalnie 3 omawiane urządzenia) oraz limit obrotu na jednym modelu w wysokości 100 000 złotych (na przestrzeni wspomnianych 12 miesięcy). Po przekroczeniu tej kwoty opłaty są naliczane zgodnie z warunkami zawartymi w umowie podpisanej z agentem.

1 Comment

  1. zibi

    a ja się już jakiś czas temu zainteresowałem, zakupiłem, posiadam, użytkuję i stwierdzam, że to była dobra decyzja 🙂

    Reply

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Odpowiedz poprawnie *